16 špatných návyků, kterými nevědomky ubližujete svým kloubům | Magazín pro zdravé klouby

16 špatných návyků, kterými nevědomky ubližujete svým kloubům

16 špatných návyků, kterými nevědomky ubližujete svým kloubům

Během života vykonáváme řadu věcí intuitivně a máme zažité zlozvyky.

Existuje hned několik zásadních chyb, kterými si nevědomky škodíme.

Přinášíme vám 16 zlozvyků, jak nevědomky ubližujeme kloubům.

1. Zvedání extra velké zátěže

Klouby spojující kosti jsou náchylné ke zvedání extra těžké zátěže.

Každé ručně zvednuté kilo vydává dvojnásobnou zátěž na kolena.

Dochází k velké zátěži i na boky, záda a nohy. Tento proces způsobuje opotřebení kloubů a vrcholí bolestí.

Klouby v těle trpí podobně při nadváze.

2. Časté SMSkování

Problémem moderní doby je bolest palce z psaní na telefonech.

Šlachy mohou být podrážděné a palec blokují v nepříjemné pozici.

Díváte se často na mobil? Trpí ramena i krk.

Každý centimetr navíc o který předkláníte hlavu dopředu zvětšuje tlak na svalstvo.

V případě, že ohýbáte krk tak daleko, že se brada dotkne hrudníku, představuje to na krk zátěž jako by musel držet až 5 hlav.

3. Chození na vysokém podpatku

Chůze na vysokých podpatcích může vypadat elegantně, ale vytváří velký tlak na klouby

Svalstvo se snaží držet koleno rovně a musí bojovat s velkým tlakem.

Nosíte vysoké podpatky každý den?

Zvyšujete svou šanci na bolesti v souvislosti s osteoporózou.

4. Nošení špatných bot

Obnošené boty nepodporují polohu nohou a kotníků.

Ujistěte se, že máte pro sport vhodné tenisky.

Na druhou stranu příliš pevné boty s velkými podpěrami polohy brání noze pohybovat se přirozeně.

5. Křupání kloubů

Uspokojující křupnutí pochází z malých bublin praskajících v tekutině kolem kloubů. Případně z vazů kolem kostí.

Tento zlozvyk sice nezpůsobuje artritidu, nicméně není dobré klouby křupat.

Ruce mohou mírně natékat a zhoršuje se tím také možnost sevření předmětů.

6. Nošení těžkých batohů a tašek

Ať jde o peněženku, batoh nebo tašku, nošení těžkých věcí může způsobit bolesti krku a ramen.

Velká váha nošená na jednom rameni vychyluje klouby.

Nosíte tašku nebo batoh jen přes jedno rameno?

Určitě neděláte dobře. Velká zátěž na jedné straně vychyluje rovnováhu pohybu a vyvíjí tlak na svaly.

Pokud budete nosit tašku každý den na jednom rameni, tělo se ozve a vrátí vám to v podobě bolesti ve chvíli, kdy to nejméně čekáte.

7. Používání špatných svalů pro práci

Nošení těžkých věcí a přenášení tlaku na malé svaly způsobuje bolest.

Potřebujete otevřít těžké dveře? Využívejte ramena místo prstů.

Pokud chcete zvednou těžkou věc z podlahy, ohněte se až do kolen a zvedněte předmět přes kolena celým tělem.

8. Spánek na břiše

Spánek na břiše může vyřešit problémy s chrápáním, ale i přesto způsobuje velké bolesti a problémy.

Při poloze v leže na břiše se vaše hlava tlačí směrem dozadu a zvyšuje tlak na páteř.

Krční páteř se snaží hlavu držet rovně, a to způsobuje tlak i na další svaly a klouby v těle.

9. Nezapomínejte na protažení

Nemusíte být jogínem, ale každodenní protažení pomáhá svalům a kloubům.

Pravidelné protahování zvyšuje flexibilitu a umožňuje kloubům snazší pohyb.

Tento aspekt je klíčem ke zdravým kloubům!

10. Šetřete silovým typem tréninku

Je vám přes 40 let?

Pravděpodobně to je věk, kdy vás tu a tam něco zabolí.

Kosti v tomto věku už nejsou tak pevné jako v ranném mládí a je vhodné změnit styl tréninku.

Nejlepší radu vám dodá fitness trenér.

11. Kouření a žvýkání tabáku

Další důvod, proč přestat kouřit?

Kouření má špatný vliv na stav kloubů.

Nikotin z cigaret a tabák zpomalují tok krve v těle a tím i do kloubů.

Jedná se o souvislost s vápníkem, tělo nemůže přijmout větší množství vápníku.

Látky navíc rozkládají estrogen, hormon nutný pro zdraví kostí.

Kuřáci jsou více náchylní ke zlomeninám. Kosti se vlivem nikotinu a tabáku oslabují.

12. Kvalita spánku

Ptáte se, jak může kvalita spánku ovlivňovat klouby?

Jedna ze studií na osobách trpících artritidou ukázala, že osoby, které se hůře vyspaly, cítily na druhý den větší bolesti kloubů.

Teorie dokonce ukazuje, že při nekvalitním spánku se zvyšuje možnost zánětu v těle.

Vědci potřebují provést více výzkumů, aby přesně určili, jak spánek ovlivňuje kvalitu a zdraví kloubů.

13. Hrbení a nesprávné držení těla

Pro vaše tělo je nejlepší, když pracujete s ním, a ne proti němu.

Je to jeden z důvodů, proč je správné držení těla tak důležité.

Není vhodné padat do židle nebo křesla. Svaly jsou uvolněné a v tu chvíli je na ně vyvíjený velký tlak.

Při sezení držte záda narovnaná a ruce volně podél těla.

14. Ignorace bolesti

Pracujete nebo sportujete a cítíte občas bolest svalů nebo kloubů?

Do určité míry je bolest při velké zátěži v pořádku.

V pořádku to ale není, pokud bolest přetrvává více dní.

Bolest kloubů není ve svém důsledku normální a měli byste ji věnovat dostatečnou pozornost.

Bolest nepřechází ani po několika dnech? Navštivte lékaře.

15. Příliš času u počítače

Trávíte u počítače velkou část dne?

Sezení u počítače přináší bolesti krku, loktů, zápěstí, zad a ramen.

Problémem není špatné držení těla, ale doba, po kterou v této pozici sedíme.

V případě, že sedíte v měkké židli, podpírejte si ruce a uberte tak tlak, který jde na vaše klouby.

Důležité je po každé hodině vstát, protáhnout se a projít.

16. Opakování špatných pohybů

Když běháte, jezdíte na kole nebo hrajete tenis, opakujete stále stejné pohyby.

Jste ve špatné kondici? Pokud ano, přijdou bolesti v nesprávných místech těla.

Pokud přetížíte svaly, působíte větším tlakem na klouby a zvyšujete šanci úrazu – můžete dostat například tenisový loket.

Závěr:

Překvapilo vás, kolik věcí děláte a nejsou vůbec zdravé?

Věříme, že článek bude sloužit k určitému zamyšlení nad tím, co dělat a jak se ke svému tělu chovat.

Nechcete se přece úplně zničit a ve stáří být na odpis!

Zpět na BLOG

Mohlo by vás zajímat