8 důvodů pro cvičení s vlastní váhou | Magazín pro zdravé klouby

8 důvodů pro cvičení s vlastní váhou

8 důvodů pro cvičení s vlastní váhou

Sedíte doma a přemýšlíte, jestli zajít do posilovny nebo ne?

Říkáte si, že posilovna nabízí řadu kvalitních strojů se kterými se musíte zaručeně vypracovat? Ale pozor!

Cvičení s moderními stroji je v dnešní době čím dál více oblíbené, ale je toto cvičení šetrné k našemu tělu?

Dalším důležitým aspektem vašeho rozhodování může být i skutečnost, že s cvičením a posilováním začínáte a nechcete jít mezi lidi, kteří by vás pozorovali.

Máme pro vás dobrou zprávu!

Účinně můžete cvičit i doma a nepotřebujete k tomu vůbec nic.

Cvičení s vlastní váhou je nejlepším řešením, jak můžete začít již dnes.

Pro lidské tělo je toto cvičení přirozené a více prospěšné. Souhra jednotlivých svalů se více procvičuje a je pro tělo jednoduší ji pak zařadit v běžném životě.

Cviky s vlastní váhou navíc slouží velmi dobře také jako rehabilitace po úrazech.

Jaké jsou ale nejdůležitější důvody cvičení s vlastní váhou?

Podívejte se na 8 důvodů, proč byste měli začít cvičit s vlastní váhou už dnes.

1. Šetříte páteř a klouby, cvičení je komplexní

Při cvičení na strojích, které byly v první fázi navržené především pro kulturisty, dochází k přerušení svalových souher.

Posilovací stroje jsou určeny pro cvičení konkrétních partií. Pokud byste chtěli cvičit například jen horní polovinu těla, mohly by být stroje vhodnou volbou, jenže nese to sebou jednu nevýhodu.

V případě, že to s cvičením přeženete, může dojít k velkému nepoměru horní poloviny těla se spodní. Cvičení není komplexní, a tudíž procvičování těla je nevyvážené.

Cvičení s vlastní váhou je šetrné především ke kloubům. Cvičit ho mohou mladiství, pacienti po úrazech, ale i lidé, kteří se posilování dlouhou dobu nevěnovali.

2. Zrychlení metabolismu

Pokud provádíte cviky poctivě a správně, odrazí se cvičení na vaši fyzické i psychické pohodě.

Musíte zvolit správnou zátěž a v těle se začne zrychlovat látková výměna, zvýší se svalová síla, funkčnost vnitřních orgánů i flexibilita kloubů.

Cvičení s vlastní váhou provádějte v dostatečně teplém prostředí, cvičení v chladné místnosti by mohlo způsobit poškození jednotlivých svalů.

S touto skutečností souvisí také vhodně zvolený strečink, než začnete cvičit. Svaly je potřeba nejprve rozhýbat a zahřát.

3. Úspora času a financí

Dalším důležitým důvodem, proč zvolit cvičení s vlastní váhou je časová a finanční úspora.

Bydlíte na vesnici nebo v místě, kde není posilovna? Do posilovny musíte dojíždět a časová náročnost se tím zvyšuje.

V kombinaci s často předraženými vstupy do fitness center to může být rozhodující aspekt, proč necvičit.

To by byla ale velká chyba.

Ke cvičení s vlastní váhou nepotřebujete žádné pomůcky a můžete cvičit doma, v kanceláři, na zahradě – kdekoliv, kde máte prostor a klid.

Existuje celá řada cviků, které můžete začít cvičit už dnes!

Jedná se o všeobecně známe angličáky, dřepy, dřepy s výskokem apod. Dávejte si ale pozor na cvičení známé jako „sedy – lehy“.

Tento cvik musí být prováděn technicky správně, jinak posiluje úplně jiné svaly a partie, než bychom očekávali.

4. Posílíte činnost srdce

Čím více zapojíte do cvičení svalů, tím více si vaše tělo bude žádat kyslíku a tím usilovněji bude muset pracovat srdce.

Jedná se navíc o cvičení, které je přirozené a tělo je na tyto pohyby navyklé.

Vedle toho, že se budete cítit velmi dobře psychicky, posílíte i funkci srdce.

5. Rychlé spalování tuků

Pouze několik minut cvičení s vlastní váhou může způsobit úbytek váhy a rychlejší spalování tuků.

Po tomto cvičení bude vaše tělo ještě nějakou chvíli spalovat tuky.

6. Pomáhá při prevenci úrazů

Zranění je nejčastějším důvodem, proč lidé přestanou cvičit. To je, ale velká chyba, jelikož se čím dál více budou objevovat bolesti a různá zranění.

Cvičení s vlastní váhou je vhodné pro každého.

Nepotřebujete žádné zkušenosti, nehraje roli váš věk ani zdravotní stav.

Existuje mnoho jednoduchých cvičení, která jsou vhodná i pro osoby se závažnými postiženími.

Tímto jednoduchým cvičením předcházíte úrazům a ztuhlosti, plynoucím z naší lenosti.

7. Reguluje hladinu inzulínu v těle a snižuje zánět

Vedle udržování těla v kondici před chronickými onemocněními, slouží cvičení s vlastní váhou ke spalování glukózy.

Spalování glukózy přináší dobrou zprávu pro diabetiky typu 2, kteří trvale potřebují řídit hladinu cukru v krvi.

Záněty jsou spojovány s řadou onemocnění.

Zatím sice neexistuje žádný přímý důkaz, že cvičení s vlastní váhou snižuje i záněty, ale zkušenosti některých lidí nás k tomu vedou.

8. Zvyšuje sílu, vytrvalost a podporuje kvalitní spánek

Vedle estetických, fyzických a silových výhod podporuje cvičení s vlastní váhou naše myšlení a pocity.

Vzhledem k tomu, že spánek je ovlivňován také naší psychickou pohodou, můžeme říci, že toto cvičení nám se spánkem pomůže.

Zvyšuje se vytrvalost a síla.

Při pravidelném cvičení se schopnost těla vydržet tělesnou zátěž zvýší.

Pokud byste následně vyjeli na projížďku na kole, šli běhat nebo absolvovali pěší túru, budete potřebovat mnohem méně energie na vyvinutí stejné rychlosti.

Cvičení s vlastní váhou má nesporné výhody a otevře vám v životě další možnosti.

Závěr:

Cvičení s vlastní váhou má řadu pozitivních účinků na lidské tělo a organismus.

V kombinaci se zdravým životním stylem vám může prodloužit život a učinit jej spokojenějším.

Tento druh cvičení je opravdu pro každého a můžete s ním začít už po tom, co jste dočetli tento článek. Doporučujeme začít cvičit v menších intervalech, ale pravidelně.

Postupně můžete své cvičení prodloužit.

Největší výhodou je, že účinky na vaše tělo poznáte již velmi brzy.

Zpět na BLOG

Mohlo by vás zajímat